Seit 2003 verbessern wir die Ertragslage bei über 50 mittelständischen Unternehmen erfolgreich und stellen eine nachhaltig stabile Gewinnentwicklung sicher. Dabei stiegen die Unternehmensgewinne im jährlichen Durchschnitt um 5-8 %.
Zielsetzung
Relevante Ertragshebel identifizieren
Kennzahlensystem für Controlling, Marketing, Vertrieb, Einkauf und Wertschöpfung aufbauen
Lernprozess einleiten, um Kennzahlen fortlaufend anzupassen und Ertragslage zu verbessern
Methodeneinsatz
Analyse und Optimierung Deckungsbeitragsrechnung
ABC-Kostentreiber- und Strukturanalyse
Profitcenter Rechnung
Preisuntergrenzenermittlung
Preiselastizitätsabschätzung
So arbeiten wir mit Ihnen
Fordern Sie hier eine Checkliste zur Steigerung Ihres Unternehmengewinns an.
Diese Webseite verwendet Cookies zur Optimierung unseres Angebotes. Diese können Sie, falls gewünscht, auch ausschalten. AkzeptierenAblehnenMehr lesen
Cookie Info
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.